Hva er Display

Oppsummering

Displayannonsering kalles også bannerannonsering, og er annonser med bilde-, tekst- eller videoelementer som deler et budskap med fokus på det visuelle. Der kommunikasjonen skjer i første omgang med bilder, tekst eller animasjoner. Med displayannonsen forsøker man å skape en etterspørsel ved å bearbeide mottakeren følelse av ønsker og behov. Vi kaller dette ofte for veiledende og påvirkende markedsføring.


Man får altså et visuelt verktøy til å kunne påvirke potensielle kunder og dermed litt flere kreative muligheter med en displayannonse kontra en tekstannonse.
Så husk at tilstedeværelse på nett er utrolig viktig for kundens virksomhet. Det er her kundene finner dem, og vi hjelper til med å inspirere og sørge for at personer blir nysgjerrige på deres produkter og tjenester - og det er akkurat det man gjør med displayannonsering

 

Hvorfor velge display:

  • Oppmerksomhet: Displayannonsene kan fange brukerens oppmerksomhet tidlig i kjøpssyklusen, før de begynner å søke etter produktene eller tjenestene som din bedrift tilbyr, eller som er relatert til det bedriften tilbyr.
  • Branding: Med displayannonsering påvirker du hva kunder
    skal huske din virksomhet for - både bevisst og ubevisst.
  • Påvirke: Med displayannonsering påvirker du målgruppene dine til å velge din virksomhet når kjøpsbehov oppstår.
  • Top of mind: Med displayannonsering  sørger du hele tiden for
    å være TOP OF MIND hos kundene slik at du er et naturlig førstevalg.

 

Info ligger også på: annonsere.gulesider.no/displayannonsering

Prisene for vårt Display produkt finner du også her i Price Book.

Har du fortsatt ikke tilgang? Hør med salgslederen din.

New York location

Ann Kristin Hansen Munkvold

Display-Ansvarlig

annkristin.hansen@
gulesider.no

95995554

Hvem passer Display for?

Kommunikasjon

Displayannonsering passer for de som ønsker å kommunisere eller annonsere gjennom bannere eller lignende. Displayannonsering kan også fungere godt mot eksisterende kunder ved å vise disse et eget budskap eller tilbud som sørger for at de kommer tilbake til deg for mer.

På den måten kan du ta vare på kundene dine.

Hva tilbyr vi innen Display?

De ulike pakkene vi tilbyr:

  • Local Ads - Et display produkt som selges på abonnementløsning for 3, 6, 12 eller 24mnd (fast spend på kr 1750,- pr mnd) Inkl 4 formater (980x120, 300x250, 250x250, 160x600) og 4 produksjoner.
  • Wallpaper - Selges på visninger og tid for desktop og mobil (1400x725, 320x320)
  • Categorybanner - Fast plassering og tid (320x160, 320x320, 180x500, 980x150)
  • ROS - En fortkortelse på Run of Site, vises på alle Gule Sider flater
  • Marketplace - Selges på tid og visninger ut mot vårt nettverk, som du finner her:
    • https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qnstWQ3Ukjk2zV6apHBSIcbxx4Mo4Z4hKO3o_BYbHiQ/edit#gid=1635640254
    • Formater: (250x250, 300x250, 336x280, 580x400, 160x600, 300x600, 970x250, 980x120)
    • Small - kr 10 000,- inkl. produksjon
      • 4 formater (250x250, 580x400, 160x600, 980x120)
      • Nasjonal
      • Inkl. min 50 000 visninger.
    • Medium - kr 15 000,- inkl. produksjon
      • 6 formater (250x250, 300x250, 580x400, 300x600, 970x250)
      • 2 valgfrie geografiske områder
      • Inkl. min 100 000 visninger.
    • Large - kr 20 000,- inkl. produksjon
      • 8 formater (250x250, 300x250, 336x280, 580x400, 160x600, 300x600, 970x250, 980x120)
      • Valgfrie geografiske områder.
      • Inkl. min 200 000 visninger.
    • Ta kontakt med Nina ved registrering

 

Hvilke kunder passer våre Display produkter for?

Wallpaper desktop/mobil:

Wallpaper er et kreativt og stort bannerformat på forsiden av gulesider.no, der annonsøren er alene om å vise frem sitt budskap - uten andre forstyrrelser. Wallpaper gir en unik og eksklusiv eksponering av bedriften.

Category banner:

Passer for de som vil ha en sterkere merkevarebygging på sin oppføring på gule sider, vise på desktop, tablet og app.

Marketplace(kampanjeprodukt):

Passer for de som vil nå veldig mange potensielle kunder via f.eks Googles nettverk for display eller andre store nettverk. Der får man tilgang til millioner av nettsider direkte, og rekkevidden er noe displayannonsering er veldig bra på. Det er en type markedsføring som kommer i mange ulike formater, størrelser, og som kan synes på tvers av ulike sider på nettet, i mobilen eller på nettbrett. Det åpner opp for muligheter til å skreddersy egne annonser etter nettopp kundens behov.

ROS:

Passer for de som vil kjøpe random visninger og plasseringer på alle Gule Sider sine flater.

Local Ads (abonnementsløsning)

Displayprodukt på samme måte som Marketplace, men selges på abonnementsløsning for enten 3, 6, 12 eller 24 mnd. Hvor det spendes 1750,- pr måned og vi når kunder i Googles nettverk og alle de støste norske nettsidene.

Flotte display-kundecaser

Bryggen Tracteursted AS

Selger er Annabel og de kjørte en julekampanje fra 18.10-20.11 2022, og denne kommentaren fikk jeg fra henne etter kampanjen: 

De var kjempefornøyd med kampanjen!!!! De ble vurdert av Bergens Tidende omtrent samtidig som kampanjen startet, og summen av de to tingene har gjort at de er fullbooket alle tors, fre og lør ut året, til og med ukedagene er tilnærmet fullbooket.

Les mer

Hvordan jobber vi med Display?

1. Innsalg

Ved innsalg av Display på en kunde, vil det blir opprettet en onboarding samtale med en av våre prosjektledere. Før denne onboardingen, er det fint at prosjektlederen får vite litt fra selger om hva som ble sagt og avtalt i deres møte, slik at de virker forberedt i samtalen med kunden.

2. Onboarding

Våre prosjektledere kjører onboarding med kunden, og dette trenger vi for å lage annonsene så optimale og skreddersydd for kundens kampanje.

Tidsperiode: startdato og sluttdato.

Budskap: promotere et produkt, tilbud på en tjeneste, engasjere tidligere kunder.

Eventuelt bilde, logo og tekst, og få riktig landingsside for kampanjen.

3. Produksjon

Vår grafiske designer vil i samråd med kunden og den infoen han mottar fra prosjektledere, utarbeide forslag på bannere som han sender til kunden for godkjenning.

4. Oppstart av kampanjen

Når bannere/annonsene er godkjente av kunden, settes kampanjen opp av display ansvarlig i annonsestyring programmet vårt på oppstartsdato.

Effektrapporten blir laget og delt med selger, lagt under Notes i salesforce, og sendes på mail til kunden 1. i hver måned.

Effektrapportering

Google Data Studio (GDS) / Looker Studio (nytt navn)

1. Rapportering

Her viser oversikt over hvem kunden er og litt om hva rapporten inneholder. For at rapporten skal være live og dynamisk, så må kunden ha en gmail knyttet opp mot rapporten, ellers så vises den bare som nedlastet.

2. Annonser og målgruppe

På denne siden vises annonsene som er brukt i kampanjen og hvordan vi har satt opp Målgruppen i kampanjen.

3. Nøkkeltall

Her vises Nøkkeltall og tidsperioden, totale visninger, klikk og CTR (prosentandelen av de som har klikket på annonsen) I tillegg vises oversikt pr måned.

4. Kampanjer

Her får man oversikt over visninger pr segment, hvor mange visninger, klikk og CTR.

5. Sider

Her viser vi en oversikt over hvilke sider kampanjen har blitt vist på, sammen med visninger og klikk.

6. FAQ

På siste side i rapporten gir vi kunden en liten forklaring på spørsmål og svar vi ofte får fra de.

Du som selger må huske på: 

Et merkevareprodukt

Display er først og fremt et merkevare produkt, så husk å forventning styre kunden slik at du ikke lover masse salg eller klikk. Vi skal som sagt jobbe med å optimalisere kampanjen slik at den gir best resultatet, men en visninger er ikke bortkastet selv om ingen klikket på selve banneren der og da. 

Langtidsinvistering

Display er en langsiktig investering. Jobben med optimalisering av kampanjen varer hele kampanjeperioden, og vi bestreber oss for å kunne gi kundene våre best mulig resultat. Skal kunden kjøre display over en lengre periode, anbefaler vi å endre/bytte bilder eller tekst etter sesong, da de ofte mister effekt hvis kunden har sett de samme bannerne over lengre tid.

Oppstart

Oppstart skal minimum være 3 uker frem i tid fra den datoen salget blir gjort, med mindre annet er avklart med Customer Success.

Jo mer du kartlegger og avklarer med kunden i forkant, jo lettere er det å levere en bra kampanje etter disse forutsetningene.

FAQ