Hva er Display
Oppsummering
Displayannonsering kalles også bannerannonsering, og er annonser med bilde-, tekst- eller videoelementer som deler et budskap med fokus på det visuelle. Der kommunikasjonen skjer i første omgang med bilder, tekst eller animasjoner. Med displayannonsen forsøker man å skape en etterspørsel ved å bearbeide mottakeren følelse av ønsker og behov. Vi kaller dette ofte for veiledende og påvirkende markedsføring.
Man får altså et visuelt verktøy til å kunne påvirke potensielle kunder og dermed litt flere kreative muligheter med en displayannonse kontra en tekstannonse.
Så husk at tilstedeværelse på nett er utrolig viktig for kundens virksomhet. Det er her kundene finner dem, og vi hjelper til med å inspirere og sørge for at personer blir nysgjerrige på deres produkter og tjenester - og det er akkurat det man gjør med displayannonsering
Hvorfor velge display:
- Oppmerksomhet: Displayannonsene kan fange brukerens oppmerksomhet tidlig i kjøpssyklusen, før de begynner å søke etter produktene eller tjenestene som din bedrift tilbyr, eller som er relatert til det bedriften tilbyr.
- Branding: Med displayannonsering påvirker du hva kunder
skal huske din virksomhet for - både bevisst og ubevisst. - Påvirke: Med displayannonsering påvirker du målgruppene dine til å velge din virksomhet når kjøpsbehov oppstår.
- Top of mind: Med displayannonsering sørger du hele tiden for
å være TOP OF MIND hos kundene slik at du er et naturlig førstevalg.
Info ligger også på: annonsere.gulesider.no/displayannonsering
Prisene for vårt Display produkt finner du også her i Price Book.
Har du fortsatt ikke tilgang? Hør med salgslederen din.
Kommunikasjon
Displayannonsering passer for de som ønsker å kommunisere eller annonsere gjennom bannere eller lignende. Displayannonsering kan også fungere godt mot eksisterende kunder ved å vise disse et eget budskap eller tilbud som sørger for at de kommer tilbake til deg for mer.
På den måten kan du ta vare på kundene dine.
De ulike pakkene vi tilbyr:
- Local Ads - Et display produkt som selges på abonnementløsning for 3, 6, 12 eller 24mnd (fast spend på kr 1750,- pr mnd) Inkl 4 formater (980x120, 300x250, 250x250, 160x600) og 4 produksjoner.
- Wallpaper - Selges på visninger og tid for desktop og mobil (1400x725, 320x320)
- Categorybanner - Fast plassering og tid (320x160, 320x320, 180x500, 980x150)
- ROS - En fortkortelse på Run of Site, vises på alle Gule Sider flater
- Marketplace - Selges på tid og visninger ut mot vårt nettverk, som du finner her:
- https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qnstWQ3Ukjk2zV6apHBSIcbxx4Mo4Z4hKO3o_BYbHiQ/edit#gid=1635640254
- Formater: (250x250, 300x250, 336x280, 580x400, 160x600, 300x600, 970x250, 980x120)
- Small - kr 10 000,- inkl. produksjon
- 4 formater (250x250, 580x400, 160x600, 980x120)
- Nasjonal
- Inkl. min 50 000 visninger.
- Medium - kr 15 000,- inkl. produksjon
- 6 formater (250x250, 300x250, 580x400, 300x600, 970x250)
- 2 valgfrie geografiske områder
- Inkl. min 100 000 visninger.
- Large - kr 20 000,- inkl. produksjon
- 8 formater (250x250, 300x250, 336x280, 580x400, 160x600, 300x600, 970x250, 980x120)
- Valgfrie geografiske områder.
- Inkl. min 200 000 visninger.
- Ta kontakt med Nina ved registrering

Wallpaper desktop/mobil:
Wallpaper er et kreativt og stort bannerformat på forsiden av gulesider.no, der annonsøren er alene om å vise frem sitt budskap - uten andre forstyrrelser. Wallpaper gir en unik og eksklusiv eksponering av bedriften.
Category banner:
Passer for de som vil ha en sterkere merkevarebygging på sin oppføring på gule sider, vise på desktop, tablet og app.
Marketplace(kampanjeprodukt):
Passer for de som vil nå veldig mange potensielle kunder via f.eks Googles nettverk for display eller andre store nettverk. Der får man tilgang til millioner av nettsider direkte, og rekkevidden er noe displayannonsering er veldig bra på. Det er en type markedsføring som kommer i mange ulike formater, størrelser, og som kan synes på tvers av ulike sider på nettet, i mobilen eller på nettbrett. Det åpner opp for muligheter til å skreddersy egne annonser etter nettopp kundens behov.
ROS:
Passer for de som vil kjøpe random visninger og plasseringer på alle Gule Sider sine flater.
Local Ads (abonnementsløsning)
Displayprodukt på samme måte som Marketplace, men selges på abonnementsløsning for enten 3, 6, 12 eller 24 mnd. Hvor det spendes 1750,- pr måned og vi når kunder i Googles nettverk og alle de støste norske nettsidene.
Bryggen Tracteursted AS
Selger er Annabel og de kjørte en julekampanje fra 18.10-20.11 2022, og denne kommentaren fikk jeg fra henne etter kampanjen:
De var kjempefornøyd med kampanjen!!!! De ble vurdert av Bergens Tidende omtrent samtidig som kampanjen startet, og summen av de to tingene har gjort at de er fullbooket alle tors, fre og lør ut året, til og med ukedagene er tilnærmet fullbooket.
1. Innsalg
Ved innsalg av Display på en kunde, vil det blir opprettet en onboarding samtale med en av våre prosjektledere. Før denne onboardingen, er det fint at prosjektlederen får vite litt fra selger om hva som ble sagt og avtalt i deres møte, slik at de virker forberedt i samtalen med kunden.
2. Onboarding
Våre prosjektledere kjører onboarding med kunden, og dette trenger vi for å lage annonsene så optimale og skreddersydd for kundens kampanje.
Tidsperiode: startdato og sluttdato.
Budskap: promotere et produkt, tilbud på en tjeneste, engasjere tidligere kunder.
Eventuelt bilde, logo og tekst, og få riktig landingsside for kampanjen.
3. Produksjon
Vår grafiske designer vil i samråd med kunden og den infoen han mottar fra prosjektledere, utarbeide forslag på bannere som han sender til kunden for godkjenning.
4. Oppstart av kampanjen
Når bannere/annonsene er godkjente av kunden, settes kampanjen opp av display ansvarlig i annonsestyring programmet vårt på oppstartsdato.
Effektrapporten blir laget og delt med selger, lagt under Notes i salesforce, og sendes på mail til kunden 1. i hver måned.
Et merkevareprodukt
Display er først og fremt et merkevare produkt, så husk å forventning styre kunden slik at du ikke lover masse salg eller klikk. Vi skal som sagt jobbe med å optimalisere kampanjen slik at den gir best resultatet, men en visninger er ikke bortkastet selv om ingen klikket på selve banneren der og da.
Langtidsinvistering
Display er en langsiktig investering. Jobben med optimalisering av kampanjen varer hele kampanjeperioden, og vi bestreber oss for å kunne gi kundene våre best mulig resultat. Skal kunden kjøre display over en lengre periode, anbefaler vi å endre/bytte bilder eller tekst etter sesong, da de ofte mister effekt hvis kunden har sett de samme bannerne over lengre tid.
Oppstart
Oppstart skal minimum være 3 uker frem i tid fra den datoen salget blir gjort, med mindre annet er avklart med Customer Success.
Jo mer du kartlegger og avklarer med kunden i forkant, jo lettere er det å levere en bra kampanje etter disse forutsetningene.
-
Hvor vil annonsene vises?
-
Kan vi styre annonsene slik at de vises på bestemte nettsteder
-
Hvor kan jeg se hvordan kampanjen min klarer seg?
-
Hvordan fungerer konkurrerende URL adresser?
-
Kan jeg lede annonsene mine til personer med en viss type søkeatferd, for eksempel tjenestene og produktene jeg tilbyr?