Hjemmeside?
(4 uker produktsjonstid)
Oppsummering
En hjemmeside er butikkvinduet til en bedrift. Den forklarer hva kunden tilbyr av tjenester, hva de driver med osv. Vi bygger bedriftens identitet gjennom logo og design.
Vi tilbyr hjemmesider gjennom Mono.Vi tilbyr hjemmesider gjennom Mono.
Hvorfor hjemmeside gjennom Gule sider?:
- En moderne side. Velg mellom et bredt utvalg av godt-selgende maler.
Raske hjemmesider.
Grunnleggende SEO.
Godt optimalisert mot PC, mobil og nettbrett.
Vi fikser innhold for kunden gjennom samarbeidspartnere.
Vi setter opp informasjon om Cookies (informasjonskapsler).
Våre hjemmesider følger med SSL (sikkerhetssertifikat).
Vi fikser oppsett av domener og mailkontorer (om ønskelig).
Info ligger også på: annonsere.gulesider.no/nettsted
Prisene for vårt hjemmeside produkt finner du også her i Price Book.
Har du ikke tilgang? Hør med salgslederen din.
Standard (opp til 5 undersider)
Med en hjemmeside Standard får kunden en basic hjemmeside med undersider som "hjem - tjenester - om oss - referanser - kontakt oss".
Hvilke undersider kommer naturligvis an på kundens bransje og ønske.
Hvem passer det for?
Kunder som ikke har det største behovet av sider, og som føler at de klarer å formidle viktig informasjon til sine kunder gjennom 5 sider.
Pro (opp til 10 undersider)
Med en hjemmeside Pro, får kunden opp til 10 undersider, og mer kan lages om det selges på ekstra konsulenttimer i tillegg.
Ekstra funksjoner som en hjemmeside Pro gir muligheten til:
- Blogfunksjon
- Integrerte løsninger som:
- Finn.no integrering (se bilgalleriet.no som eksempel)
Flerspråklige sider:- Har kunden 5 undersider på norsk og 5 på engelsk, telles disse som totalt 10 undersider.
- Dette vil også si at om kunden har 10 undersider på
norsk, vil de ikke kunne få 10 til på engelsk med mindre
et passende antall konsulenttimer er solgt inn.
Hvem passer det for?
Kunder som har et behov for flere sider. De har som regel mer informasjon de ønsker å formidle til sine kunder, som ofte egner seg best til egne undersider.
Addons Hjemmesider:
Content Creation
Tekst til inntil 5 undersider (maks 3-500 ord per side). Pris på dette 3 konsulenttimer.
NB: Ved salg av dette produktet, sett oppstart 4 uker frem i tid.
Ekstra undersider (utover de 10 inkluderte i Hjemmeside Pro-avtalen).
Skulle kunden ønske seg flere undersider enn de allerede inkluderte 10 i pro-avtalen, er pris på dette 1 konsulenttimer per ekstra underside. Dreier det seg om mange ekstra sider kan det være vi kan få til lavere pris. Produktansvarlig for hjemmesider må i så fall kontaktes for prisoverslag for dette.
Dette er en engangskostnad for kunden.
Standard
Med en hjemmeside Standard får kunden en basic hjemmeside med undersider som "hjem - tjenester - om oss - referanser - kontakt oss".
Hvilke undersider kommer naturligvis an på kundens bransje og ønske.
Hvem passer det for?
Kunder som ikke har det største behovet av sider, og som føler at de klarer å formidle viktig informasjon til sine kunder gjennom 5 sider.
Pro
Med en hjemmeside Pro, får kunden opp til 10 undersider, og mer kan lages om det selges på ekstra konsulenttimer i tillegg.
Ekstra funksjoner som en hjemmeside Pro gir muligheten til:
- Blogfunksjon
- Bookingfunksjon
- Denne er svært enkel, og gir kun mulighet til
timesbooking. - Den er også svært begrenset, så i mange tilfeller vil ikke
denne møte kundens behov. Hør med oss for mer info
om denne.
- Denne er svært enkel, og gir kun mulighet til
Integrerte løsninger som:- Finn.no integrering (se bilgalleriet.no som eksempel)
Flerspråklige sider:- Har kunden 5 undersider på norsk og 5 på engelsk, telles disse som totalt 10 undersider.
- Dette vil også si at om kunden har 10 undersider på
norsk, vil de ikke kunne få 10 til på engelsk med mindre
et passende antall konsulenttimer er solgt inn.
Hvem passer det for?
Kunder som har et behov for flere sider. De har som regel mer informasjon de ønsker å formidle til sine kunder, som ofte egner seg best til egne undersider.
Standard
Kunde: Lafem.no
Kunden driver hårstudio, og ønsket seg en hjemmeside som representerte dette på en god måte. Her har vi hatt fokus på mye bilder. En stilrike side som får frem kundens tjenester og produkter. Kunden er storfornøyd!
Pro
Kunde: Boliginnrederne.no
Kunden hadde hjemmeside fra før av. I sammenheng med SEO-arbeidet vi gjorde på kundens forrige side, møtte vi på kritiske problemer på siden, som feilmeldinger blant annet. Vi fikk fritt spillerom, og de ønsket et rent design. Kunden er meget fornøyd!
1. Innsalg
Ved innsalg blir selger og kunde enig om oppstartsdato (minimum 3 uker frem i tid). Du som selger booker oppstartssamtale med kunden, og legger inn viktig informasjon om kunden i Onboarding-caset. Det er viktig at kunden har materiell klart til oppstartssamtalen her. Før onboardingsamtalen får kunden automatisk utsendt et skjema hvor kunden har fylle ut informasjon om bedriften på forhånd. Dette gjør hele onboardingen enklere for kunden.
2. Onboarding
Våre prosjektledere har onboarding samtale med kunden. I en onboarding-samtale er formålet å kartlegge kundens ønsker, designvalg, fargevalg, og sidefaner. Vi kartlegger også ønsket domene, og eventuelt peker om kunden har et eksisterende domene tilgjengelig. Vi spør om kunden har logo, og tilpasser designet på hjemmesiden utifra logoen til kunden (fargevalg osv). Etter dette får kunden en oppsummering av samtalen, med info om hva prosjektleder og kunden ble enige om.
3. Produksjon (førsteutkast)
Utkast: I etterkant av en onboardingsamtale produserer vi et førsteutkast til kunde i forbindelse med hva som ble formidlet i onboardingprosessen. I de fleste tilfeller er kunden fornøyd med førsteutkastet, men andre tilfeller ikke. Utkastet er derfor til slik kunden har mulighet til å påvirke "sluttresultatet".
4. Ferdigstilling
Etter at kunden har gitt tilbakemelding på førsteutkastet, gjør vi ytterliggere endringer på siden etter tilbakemeldingen. Vi gjør grunnleggende SEO på siden, legger på SSL + Gule Sider-link til bedriftsprofilen til kunden.
- Har ikke kunden Gule Sider profil fra før, er dette et flott utgangspunkt for mersalg.
Vi legger på ønsket domene på siden, og publiserer. Kunden får så en mail gjennom Setup-caset om at deres nye hjemmeside er ferdigstilt og publisert.
5. Service Call og redigeringsopplæring
Etter publisering har våre prosjektledere ny samtale med kunden, hvor vi blant annet gir kunden opplæring i redigeringsverktøyet til hjemmesiden. Etter avtale med kunde, kan service call 1 skje tidligere enn vanlig. Ellers, skjer denne 1 måned etter oppstartsdato på produktet til kunden.
1. Antall besøk på din hjemmeside
Måler statistikk på hvor mange som har vært inne på hjemmesiden, da inklusivt returnerende brukere.
2. Antall unike besøk på din hjemmeside
Unike besøk på hjemmesiden. Filtrert vekk de som ser hjemmesiden flere ganger.
3. Sidehenvisninger
Hvor mange sider på hjemmesiden besøkende har sett. Dette kan være at en besøkende har vært inne på både forsiden og en tjeneste-underside.
4. Trafikkilde
Hvordan besøkende finner hjemmesiden. Ganske selvforklarende, men i dette eksempelet har:
- 5% Har klikket inn på hjemmesiden via link.
- Dette kan være at kundens hjemmeside har blitt linket til via et Facebook-innlegg for eksempel.
- 77% Søk via Google.
- Dette kan være at besøkende har klikket seg inn på siden via en Google Annonse, eller at kunden har dukket opp i det organiske søkeresultatet (SEO)
- 19% Direktetrafikk
- Her har besøkende skrevet inn kundens domene/URL direkte i nettleseren. Da for eksempel "gulesider.no". Dette er ikke at man googler "gulesider.no".
Oppstartsdato
Ved innsalg av hjemmeside-avtaler, må oppstartsdato være minimum 4 uker frem i tid, med mindre annet er avklart med Customer Success.
Oppstartssamtale må bookes
Oppstartssamtale må bookes av selger. Helst så fort som mulig etter at kontrakten er signert.
Innhold på hjemmesiden
Ikke alle kunder har innhold til hjemmesiden sin. Om du som selger merker at kunden ikke har innhold, og er ellers usikker på struktur på hjemmesiden, kan det selges på Content Creation, som er tekstinnhold levert av vår samarbeidspartner Klikko. Dette er profesjonelle tekstforfattere.
-
Hva er et domene?
-
Hva er SSL?
-
Hvordan ser jeg om SSL mangler?
-
Kunden ønsker mange undersider, hvor mange konsulenttimer må jeg selge?
-
Hvordan ser hjemmesideprosessen ut, fra ordre til publisering?
-
Kan kunden bestille en gjennomgang av hjemmesiden sin?
-
Hvordan logger kunden inn på hjemmesiden sin?
-
Hva er forskjellen på hjemmeside og domene?
-
Hva skjer hvis kunden flytter domenet sitt til oss?
-
Hva skjer hvis domenet til kunden forblir hos kundens nåværende registrator?
-
Hvordan logger kunden på e-postportalen?
-
Hvordan legger kunden til e-post?
-
Hvem er ansvarlig for e-postadressene til kunden?