Effektrapportering

Matchcraft

(eksempel: tannlegesosterhjemmet.no)

Dato: 07 Okt til 04 Jan 2023

1. Telefonnummer-klikk

Antall klikk på kundens telefonnummer gjennom annonsen

2. Fullførte mål

Fullført mål gjennom siden "kontakt oss". Altså hvor mange kunder som har tatt kontakt med vår kunde gjennom annonsen.

3. Klikk

Antall klikk på annonsen.

4. Visninger

Antall ganger annonsen har dukket opp for kunden når de har gjort søk i Google (eller bing).

5. Klikkfrekvens

Dette er hvor mange % visninger hvor kundene også har klikket på annonsen.

6. Kostnad per klikk (CPC)

Gjennomsnittskostnad på hva vår kunde betaler for klikk på sine annonser, avhengig av hvilke søkeord som annonsen vises på.

7. Kostnad

Hvor mye vår kunde har brukt totalt i spend over annonseperioden.

8. Visningsandel

Hvor ofte annonsen har dukket opp ved søk relevant til annonsen eller vår kunde.

9. Toppvisningsfrekvens

Hvor ofte når annonsen til vår kunde vises, at den i tillegg vises helt øverst (over andre annonser).

10. Søkeord, enhetstyper og klikktyper

Hvor mange søkeord annonsen vises på, hvilke enhetstyper den blir vist på (PC, mobil og nettbrett), og hvilke klikktyper i Google annonsen har fått klikk gjennom.