Effektrapportering
Matchcraft
(eksempel: tannlegesosterhjemmet.no)
Dato: 07 Okt til 04 Jan 2023
1. Telefonnummer-klikk
Antall klikk på kundens telefonnummer gjennom annonsen
2. Fullførte mål
Fullført mål gjennom siden "kontakt oss". Altså hvor mange kunder som har tatt kontakt med vår kunde gjennom annonsen.
3. Klikk
Antall klikk på annonsen.
4. Visninger
Antall ganger annonsen har dukket opp for kunden når de har gjort søk i Google (eller bing).
5. Klikkfrekvens
Dette er hvor mange % visninger hvor kundene også har klikket på annonsen.
6. Kostnad per klikk (CPC)
Gjennomsnittskostnad på hva vår kunde betaler for klikk på sine annonser, avhengig av hvilke søkeord som annonsen vises på.
7. Kostnad
Hvor mye vår kunde har brukt totalt i spend over annonseperioden.
8. Visningsandel
Hvor ofte annonsen har dukket opp ved søk relevant til annonsen eller vår kunde.
9. Toppvisningsfrekvens
Hvor ofte når annonsen til vår kunde vises, at den i tillegg vises helt øverst (over andre annonser).
10. Søkeord, enhetstyper og klikktyper
Hvor mange søkeord annonsen vises på, hvilke enhetstyper den blir vist på (PC, mobil og nettbrett), og hvilke klikktyper i Google annonsen har fått klikk gjennom.